Hry

se zaměřením na jógu

Jógové pexeso

Vybraný žák jde mimo prostor, kde jsou ostatní, aby neslyšel a neviděl, kdo s kým je ve dvojici. Žáci si tedy vytvoří dvojice, kde se domluví na jedné jógové pozici. Pokud jsou žáci mladší, pedagog může dvojici cvik vybrat, aby nedošlo k tomu, že dvě dvojice mají stejnou pozici. Po domluvě mezi dvojicemi si žáci stoupnou do prostoru a vybraný žák, co šel mimo daný prostor se vrátí. Poté už stejně, jako v pexesu vybírá dvojice. Pokud vybere správnou dvojici se stejným cvikem, dvojice odchází mimo vyhrazený prostor.

  • Tato hra vede žáky ke komunikaci, kooperaci a k rozvoji znalostí a dovednost


Abeceda

Žáci pomocí vlastních těl vytvoří písmena v abecedě. Pokud se jedná o náročnější písmena k vytvoření, mohou si navzájem vypomáhat například ve dvojicích či větších skupinách.

  • Hra vede žáky ke komunikaci, kooperaci, k rozvoji soustředěnosti, flexibility, obratnosti a k promyšlenosti.
  • Zde můžeme zařadit mezipředmětový vztah s anglickým jazykem, kdy písmena budeme vyslovovat v angličtině.

Žáci, vyprávějte!

Žáci si utvoří skupiny po 3-4 dětech. Pokud jsou žáci mladší, pedagog je dle svého uvážení na skupiny rozdělí. Díky svým dosavadním vědomostem a znalostem z jógy si pomocí jógových pozic vytvoří příběh, ze kterého se pak stane sestava, kterou nám všem představí.

  • Žáci rozvíjí dosavadní zkušenosti a dovednosti, hra vede ke komunikaci, kooperaci a fantazii.

Jógové BINGO

Bingo, jak ho známe, jen s jógovými pozicemi. Zde můžeme zjistit, zda žáci načerpali vědomosti z oblasti jógy.

Na papíře máme 9 políček (3x3). Do každého pole žák nakreslí či napíše název jógové pozice (může to klidně střídat – těžší pozice napsat, lehčí pozice nakreslit).
Pak už jen pedagog bude jógové pozice losovat. Kdo jako první bude mít vyškrtnutých všech 9 políček, zakřičí "BINGO" a vyhrál.

  • Žáci rozvíjí dosavadní zkušenosti a dovednosti  
  • Jedná se o mezipředmětový vztah s pracovní činností.

Postřeh

Žáci se pohybují v klidu po prostoru na hudbu. Po ztišení či vypnutí hudby pedagog vysloví název jógové pozice, do které se žák musí co nejrychleji dostat. Je důležité, aby byli žáci při této hře opatrní a navzájem si omylem neublížili.

  • Tato hra směřuje k rozvoji soustředěnosti, rychlosti, vnímavosti, obratnosti a k rozvoji dosavadních zkušeností.

© 2024 Andrea OborníkováVšechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky